printlogo


‌‌گران‌ترین نقل و انتقالات تابستان
هالک و چینی‌‌ها در صدر!‌

اکثر کارشناسان فوتبال دنیا عقیده دارند کادر مدیریتی هر باشگاهی به اندازه مربیان و بازیکنان نقش دارند و چنانچه بتوانند در فصل نقل و‌انتقالات خریدهای مناسبی داشته باشند، نیمی از راه‌های موفقیت طی خواهد شد، ضمن این‌که جدا از این مسئله تامین امنیت اقتصادی و برطرف کردن مشکلات مالی آرامش روحی و روانی را برای مربیان و بازیکنان به ارمغان می‌آورد که این ۲ فاکتور نقشی اساسی برای کسب پیروزی‌های بزرگ خواهد داشت. در فصل تابستان که اوج جدال نقل و انتقالات دنیا‌‌ست، تیم‌های بزرگ و متمول اروپایی با تلاش و هزینه فراوان بهترین و پر‌سر و‌ صداترین خریدهای فوتبالی را انجام‌‌ می‌دهند. در تابستان امسال هم شاهد همین قصه تکراری بوده‌ایم. در این گزارش قصد داریم نگاهی داشته باشیم به ‌‌گران‌ترین انتقالاتی که تا به امروز در فوتبال اروپا نهایی شده است.
هالک (55.8 میلیون یورو)
مهاجم چند فصل اخیر سن‌پترزبورگ، فوتبال خود را در چین ادامه می‌دهد. باشگاه شانگهای اس‌‌آی‌‌پی ‌جی چین چندی پیش در سایت رسمی خود خبر توافق با ‌هالک، مهاجم برزیلی سن‌پترزبورگ روسیه را اعلام کرد. قرارداد این مهاجم 29 ساله با این تیم چینی 55.8 میلیون یورو‌ست. ‌هالک در سال 2012 از پورتوی پرتغال به زنیت سن‌پترزبورگ پیوست و در 4 فصلی که در این تیم روسی عضویت داشته، در 144‌بازی 75 گل به ثمر رساند.
گرانیت ژاکا (45 میلیون یورو)
آرسنال در تابستان امسال سرانجام توانست گرانیت ژاکا هافبک سوئیسی گلادباخ را به خدمت بگیرد. طبق گزارش سایت اشپورت اینس مبلغی که آرسنال برای این بازیکن پرداخته، 45 میلیون یورو بوده است. او که به عنوان یکی از با‌استعداد‌ترین هافبک‌های بوندس‌لیگا شناخته‌‌ می‌شد، در سال‌ 2012 از بازل سوئیس به‌ مونشن گلادباخ پیوست و حالا ادامه دوران فوتبالی خود را در آرسنال خواهد گذراند.
هنریک میختاریان (42 میلیون یورو)
سرانجام پس از مدت‌‌ها بحث و گمانه‌زنی بر سر حضور هنریک میختاریان بازیکن ارمنی‌ دورتموند در اولدترافورد‌، این باشگاه آلمانی انتقال او را به منچستر‌یونایتد تایید کرد. از زمان انتصاب مورینیو به عنوان سرمربی یونایتدها در ماه می، این هافبک 27‌ساله سومین خرید برجسته منچستریونایتد محسوب‌‌ می‌شود. پیش از او اریک بیلی و زلاتان ایبراهیموویچ راهی اولدترافورد شده بودند.
سادیو مانه (41.2 میلیون یورو)
سادیو مانه، ستاره آفریقایی ساوتهمپتون در فصل جدید با پیراهن قرمزهای مرسی‌ساید پا به مستطیل سبز خواهد گذاشت. یورگن کلوپ و لیورپول موفق شدند با سومین بازیکن در تابستان 2016 به توافق برسند و این‌بار سادیو مانه، ستاره دیگری از ساوتهمپتون گزینه آن‌ها بود. این پنجمین بازیکنی است که در 3 تابستان اخیر از سنت ماری راهی آنفیلد شد. او به سومین سنگالی تاریخ لیورپول تبدیل‌‌ می‌شود؛ 2 بازیکن هم‌وطن سابق او الحاجی دیوف و سلیف دیائو در زمره بدترین خریدهای هزاره جدید این باشگاه بودند.
میکی باتشوایی(39 میلیون یورو)
فعالیت‌های رسمی باشگاه چلسی با خرید باتشوایی در نقل و ‌‌انتقالات تابستانی شروع شد. باتشوایی مهاجم تیم ملی بلژیک و المپیک مارسی با امضای قراردادی 5 ساله به چلسی پیوست. این بازیکن جوان با قراردادی 39‌ میلیون یورویی بعد از فر‌ناندو تورس و ادن هازارد به سومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ آبی‌های لندن تبدیل شد.
اریک بیلی (38 میلیون یورو)
اریک بیلی، مدافع ساحل عاجی ویارئال اولین خرید آقای خاص در اولدترافورد بود. گفته‌‌ می‌شود یونایتد برای این انتقال ۳۵‌‌ میلیون یورو به علاوه 3‌ میلیون یورو پاداش‌ هزینه کرده است. سریع، قدرتمند، قدرت پا به توپ خوب و قابلیت بازی در چند پست. به نظر‌‌ می‌رسد که اریک بیلی با داشتن این ویژگی‌‌ها به ستون خط دفاعی‌ جدیدی تبدیل خواهد شد که خوزه مورینیو قصد دارد آن را در منچستریونایتد بنا نهد.
متس هوملس (38 میلیون یورو)
پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، سرانجام انتقال متس هوملس از دورتموند به بایرن نهایی شد. هوملس که متولد مونیخ است و در بایرن پرورش داده شده‌، پس از گوتزه و لواندوفسکی، سومین بازیکنی است که در طی چند سال اخیر از دورتموند راهی بایرن‌‌ می‌شود.
میرالم پیانیچ (38 میلیون یورو)
میرالم پیانیچ، هافبک‌ ۲۶‌ساله باشگاه آ‌اس‌رم در ازای مبلغ ۳۸ میلیون یورو که ۳۲ میلیون آن به جالوروسی‌‌ می‌رسد، به بینکونری پیوسته است. پیانیچ قراردادی را تا سال ۲۰۲۱ با یوونتوس به امضا رسانده است.
انگولو کانته (35.8 میلیون یورو)
انگولو کانته، هافبک 25 ساله تیم ملی فرانسه پس از درخشش در یورو ۲۰۱۶ و البته رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر با لستر سیتی مورد توجه باشگاه چلسی قرار گرفت و سرانجام به این تیم پیوست. کانته در ازای مبلغ 35.8 میلیون یورو به لندن آمده و با چلسی قراردادی 5 ساله به امضا رسانده است. پس از میکی باتشوایی، انگولو کانته، دومین خرید کونته برای چلسی محسوب‌‌ می‌شود.
رناتو سانچس (35 میلیون یورو)
رناتو سانچز، بازیکن 18 ساله باشگاه بنفیکای پرتغال به بایرن‌مونیخ آلمان پیوست. این انتقال در حالی صورت گرفت که از منچستریونایتد به عنوان یکی از جدی‌ترین مشتریان این استعداد پرتغالی یاد‌‌ می‌شد. به گزارش وب‌سایت رسمی باشگاه بایرن‌مونیخ، باشگاه آلمانی قراردادی 5 ساله با هافبک ملی‌پوش باشگاه بنفیکا به امضا رسانده است. در ابتدا روزنامه‌های آلمانی از انتقال 35 میلیون یورویی این بازیکن 18 ساله به مونیخ انتقاد‌‌ می‌کردند اما درخشش خیره‌کننده سانچس در یورو باعث شده تا حالا همه از این بازیکن به عنوان طلای پرتغالی نام ببرند.