‌پس از هفته هفدهم لیگ به خواب زمستانی می‌رود

نبرد پرسپولیس با صدرنشین و امیدواری استقلال به سرخ‌ها!

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال امروز و فردا برگزار می‌شود و سپس ‌لیگ برتر به خواب زمستانی خواهد رفت. در‌ واقع با پایان هفته هفدهم تیم‌ها با 2 هفته تاخیر وارد تعطیلات نیم‌فصل خواهند شد چرا‌که به دلیل برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی امید در قطر مسابقات طوری برنامه‌ریزی شده که تعطیلات نیم فصل پس از هفته هفدهم آغاز شود. تعطیلات لیگ کمتر از یک ماه خواهد بود و هفته هجدهم لیگ برتر پس از تعطیلات نیم فصل‌‌ 8 بهمن‌ ماه برگزار می‌شود.
 پرسپولیس‌- استقلال خوزستان، داربی یواش!
امروز یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته در ورزشگاه آزادی و بین 2 تیم قرمز و آبی‌پوش پرسپولیس و استقلال‌خوزستان برگزار می‌شود که به قول برانکو یک داربی دیگر است. استقلال خوزستان صدرنشین و شگفتی‌ساز لیگ پانزدهم که عنوان قهرمانی نیم فصل را هم از چنگ همنام تهرانی خود درآورد، در بازی رفت با نتیجه 2 - یک پرسپولیس را شکست داد و حالا هم به دنبال امتیاز گرفتن از سرخ‌پوشان است. آبی‌پوشان که 15 هفته است،‌‌ نباخته‌اند و یک رکورد کم‌نظیر از خودشان به جای گذاشته‌اند، باید به مصاف پرسپولیسی بروند که‌10 هفته است رنگ شکست را ندیده و به نوعی این بازی مصاف شکست‌ناپذیران است. استقلال‌خوزستان که اکنون با 33 امتیاز و  به لطف گل زده بیشتر بالاتر از استقلال‌تهران صدر جدول را در اختیار دارد، اگر غفلت کند و امتیاز از دست بدهد شاید آبی‌های تهران در بازی با ملوان پیروز شوند و صدر را از شاگردان ویسی بگیرند. البته شرایط جدول به گونه‌ای است که پرسپولیس 26 امتیازی هم این فرصت را دارد تا به بالای جدول نزدیک شود. بازی‌های به قول معروف 6 امتیازی پرسپولیس آغاز شده و هواداران این تیم دوست ندارند مقابل تیمی که نام «استقلال» را یدک می‌کشد، شاهد ناکامی پرسپولیس باشند. سرخ‌پوشان در این دیدار سوشا مکانی دروازه‌بان اول‌شان را به‌خاطر اخراج در بازی با پدیده در اختیار ندارند و وضعیت حضور علیرضا نورمحمدی کاپیتان پرسپولیس هم در این دیدار نامشخص است، اما استقلال‌خوزستان غایب سرشناسی ندارد. نکته قابل توجه این بازی تقابل 2 مهاجم شاخص لیگ است که در رده اول و دوم جدول گلزنان قرار دارند. مهدی طارمی مهاجم‌10‌‌‌گله پرسپولیس و حسن بیت‌سعید مهاجم 8 گله استقلال‌خوزستان رقابت نزدیکی با هم دارند و از قضا در بازی رفت هم هر 3 گل بازی را این 2 بازیکن زده‌اند و امروز دوئل جالبی با هم خواهند داشت.
 ملوان‌ - استقلال، صدرنشینی در هوای پاک!
استقلال در هفته شانزدهم با وجود برتری 3 - یک مقابل تیم سیاه‌جامگان در هوای آلوده تهران به خاطر یک گل کمتر دستش از صدر جدول کوتاه ماند و فردا تلاش می‌کند تا به امید از دست دادن امتیاز توسط استقلال‌خوزستان مقابل پرسپولیس، ملوان را شکست دهد و با صدرنشینی به تعطیلات نیم‌فصل برود. استقلالی‌ها که چند سالی است در انزلی خوب نتیجه نگرفته‌اند، امیدوارند از ملوان حمید استیلی که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، امتیاز بگیرند. استقلالی‌ها در این چند سال در انزلی خوب نتیجه نگرفته‌اند و‌ انگیزه زیادی دارند که این طلسم را بشکنند. حتی اگر در صورت بارش باران، زمین برای بازی کردن شرایط بدی داشته باشد اما حداقل این حسن را برای استقلال دارد که می‌تواند در هوای پاک با حریف خود بازی کند. البته آبی‌ها برای بازی با ملوان مشکلاتی داشته و دارند که عدم استراحت کافی پس از بازی با سیاه‌جامگان، سفر زمینی به گیلان و غیبت بازیکنانی چون خسرو حیدری، مهدی رحمتی و یعقوب کریمی از جمله آن‌هاست. از سوی دیگر این بازی می‌تواند درهای خوشبختی را برای حمید استیلی باز کند. سرمربی ملوان به خاطر نتایج چند هفته گذشته از سوی هواداران ملوان تحت فشار است و دوست ندارد با ناکامی مقابل استقلال شعارهای «حیا کن، رها کن» را بشنود. ملوان نسبت به استقلال استراحت بیشتری کرده و باید از این فرصت استفاده کند. انزلی‌چی‌‌ها در دیدار مقابل استقلال و پرسپولیس به خوبی از تیم‌شان حمایت می‌کنند و شاید همین برگ برنده استیلی برای کسب نتیجه از مدعی قهرمانی باشد.  
 برنامه دیدارهای هفته هفدهم
سایپا – راه‌آهن‌، ورزشگاه پاس قوامین تهران
فولاد‌خوزستان - پدیده خراسان، ورزشگاه غدیر اهواز
سپاهان - ذوب آهن، ورزشگاه فولاد‌شهر
پرسپولیس - استقلال خوزستان، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۶:۳۰
جمعه 11 دی
ملوان بندر‌انزلی- استقلال تهران، ورزشگاه تختی انزلی، ساعت ۱۴:۳۰
سیاه جامگان خراسان- استقلال اهواز، ورزشگاه ثامن مشهد
تراکتورسازی تبریز – گسترش‌فولاد تبریز، ورزشگاه یادگار امام(ره)‌ تبریز
صبای قم - نفت تهران، ورزشگاه یادگار امام(ره) ‌قم‌