اختلافات مدیران شهرخودرو با هیئت فوتبال استان وارد فاز جدیدی شد

ترکش‌هایی بر پیکره شهرخودرو

[عکس: میثم دهقانی]علی ترابی

تیم فوتبال شهرخودرو این روزها به طور جدی تمرینات خود را دنبال می‌کند و با توجه به قرعه‌کشی، خود را برای بازی‌های لیگ بیست‌ویکم آماده می‌کند. اما هنوز ترکش‌های حواشی فصل گذشته این تیم ادامه دارد و اختلافات بین باشگاه شهرخودرو با هیئت فوتبال خراسان‌رضوی تمامی ندارد که قطعا در روند آمادگی تیم و روحیه بازیکنان تاثیرگذار است چراکه به یک غم‌نامه برای تنها نماینده فوتبال استان تبدیل شده و انگار قرار نیست روزهای خوشی را پیش رو داشته باشد. البته بخش مهم این حواشی مربوط به ضعف مدیریت مدیران استانی است که اصلا دلشان برای نماینده فوتبال استان نمی‌‌سوزد و پیگیر مشکلات آن نیستند. سال گذشته با به‌وجود آمدن مشکلات مالی برای فرهاد حمیداوی، تیم به مدت یک نیم‌فصل در اختیار هیئت فوتبال استان قرار گرفت اما دوباره مدیریت تیم به مالک قبلی برگشته و الان در حال تیمداری است ولی در این بین اتفاقاتی افتاد و صحبت‌هایی مطرح می‌شود که اصلا به صلاح تیم فوتبال شهرخودرو نیست و روزی باعث شکست این تیم می‌شود. صحبت‌های تلخ و حاشیه‌دار بین مدیرعامل باشگاه شهرخودرو و دبیر هیئت فوتبال استان نشان از مسائل پشت‌پرده‌ای دارد که هنوز شفاف‌سازی نشده است.
  کارشکنی‌ها
مدیرعامل باشگاه شهرخودرو چندی پیش عنوان کرده بود که مراحل سخت بازگرداندن باشگاه تا حدودی پشت سر گذاشته شد و با وجود آن انتقال غاصبانه، کارها به روال خود بازگشته و ما هم سعی کردیم با ایجاد فضای تمرینی برای تیم، سردرگمی‌ها را از بین ببریم و شرایط را به حالت عادی برگردانیم. مسعود معمایی به ایسنا گفته بود که سعی کردیم با آماده کردن تیم برای فصل جدید، دست و پا بسته نباشیم و حداقل بتوانیم رتبه‌های قبلی را تکرار کنیم. فعلا و با توجه به کارشکنی‌های صورت‌گرفته، بیش از این هم نباید انتظار داشت اما امسال کاری می‌کنیم که مردم بدون دغدغه بازی‌های تیم را دنبال کنند. وی همچنین در خصوص نام باشگاه هم گفت: «این که آقایان ادعا کردند از ابتدا نام باشگاه پدیده بوده و هنوز هم تغییری نکرده، شایعه است زیرا مگر می‌شود نام تیم پدیدهباشد اما با نام شهرخودرو در آسیا شرکت کند. کارهای تغییر نام دوباره باشگاه در حال پیگیری است اما دوستان در هیئت فوتبال هنوز مدارک را تحویل ما نداده‌اند که بتوانیم این کارها را پیگیری کنیم. به هر حال ادعاهای صورت‌گرفته در خصوص نام باشگاه، صحت ندارد و این ایراد کار از هیئت فوتبال و اداره کل وزارت ورزش‌وجوانان است. نام تیم ما شهرخودروست و این تیم هرگز با نام دیگری وارد مسابقات نمی‌‌شود.
 بهانه‌تراشی‌ها
اما دبیر هیئت فوتبال خراسان‌رضوی در واکنش‌ به اظهارات مدیرعامل شهرخودرو مبنی بر این‌که مسئولین هیئت فوتبال خراسان‌رضوی هنوز مدارک این باشگاه را تحویل نداده‌اند، گفت: «مدیران مجموعه شهرخودرو یا پدیده مصاحبه‌هایی می‌کنند که خلاف واقع است. اگر معمایی در خصوص کارشکنی‌های هیئت فوتبال استان حرفی زده، از او می‌خواهم که به طور دقیق نام ببرد.» محسن حیدری افزود: «اسناد مالی تیم فوتبال پدیده از دوره‌ای که توسط هیئت فوتبال استان اداره می‌شد، کماکان دست ما باقی‌مانده است. مطابق نظر کمیسیون نظم و تامین امنیت مسابقات ورزشی شورای تامین، باید سازمان بازرسی، اسناد مالی باشگاه پدیده را مورد بررسی قرار دهد. اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی صراحتا به هیئت فوتبال استان اعلام کرده که اسناد مالی پدیده حق خروج از هیئت فوتبال خراسان‌رضوی را ندارد.» وی بیان کرد: «به غیر از اسناد مالی باشگاه، هیچ مدرک دیگری در اختیار هیئت فوتبال خراسان‌رضوی قرار ندارد. مدارکی که معمایی از آن سخن می‌گوید کذب است و هیچ مدرکی دست هیئت فوتبال خراسان‌رضوی نیست. فقط اسناد مالی باشگاه در اختیار هیئت فوتبال استان است که مدیران باشگاه کپی آن را در اختیار دارند.» حیدری یادآور شد: «مدیران پدیده به بازیکنان فصل گذشته خود گفته‌اند که چون از میزان قرارداد شما اطلاع نداریم، نمی‌‌توانیم قراردادها را تسویه کنیم. این در حالی است که مدیران باشگاه کپی تمام قرارداد بازیکنان را در اختیار دارند. به نظر می‌رسد دوستان توان اداره تیم را ندارند و به دنبال بهانه‌تراشی هستند. اگر توانایی اداره تیم را ندارند، صراحتا این موضوع را اعلام کرده و درخواست کمک کنند. تا چه زمانی می‌خواهند با مصاحبه کردن از مسئولیت خود شانه خالی کنند؟» وی تصریح کرد: «این‌که با بازیکنان قرارداد ۲ ساله منقعد نمی‌‌کنند و نمی‌‌توانند با بازیکنان به تفاهم برسند چه ارتباطی به هیئت فوتبال استان دارد؟ معمایی بی‌انصافی می‌کند. هرگونه کمک و همراهی با باشگاه پدیده انجام می‌دهیم، باز او ادعا می‌کند هیئت فوتبال خراسان‌رضوی علیه پدیده کارشکنی می‌کند.» وی خاطرنشان کرد: «تا چهارشنبه هفته گذشته مدیران باشگاه پدیده برای تغییر نام این تیم هیچ اقدامی انجام نداده‌اند و فقط جوسازی رسانه‌ای انجام می‌دهند. کمیسیون ماده 5 به نام پدیده است. هر نامی که می‌خواهند روی تیم بگذارند اما هیچ اقدامی در این مورد انجام نداده‌اند.» حیدری در خصوص بدهی‌های پدیده گفت: «همچنین هیچ اقدامی برای پرداخت بدهی‌های پدیده صورت نگرفته است. هزینه استادیوم ثامن‌الائمه(ع) را هم پرداخت نکرده‌اند. حساب تربیت‌ بدنی آستان قدس رضوی، هتل پردیسان و بازیکنان فصل گذشته تسویه نشده است. یک قرارداد از این تیم برای فصل جاری در هیئت فوتبال استان ثبت نشده و حتی قرارداد سرمربی ثبت نشده است.» وی با اشاره به تیم امید پدیده بیان کرد: «تیم‌های پایه پدیده برای مدیران این تیم هیچ اهمیتی ندارد. سایر تیم‌های پایه در لیگ برتر و لیگ دسته‌یک رقابت می‌کنند. اگر نمی‌‌توانند تیم امید خود را تشکیل دهند به کارشکنی هیئت فوتبال استان چه ارتباطی دارد؟ به احترام خداداد عزیزی و محمدرضا مهاجری که از بزرگان فوتبال مشهد هستند، سکوت کرده و هیچ حرفی نمی‌‌زنیم.»