اخبار خراسان

بسکتبال آویژه حریفان را شناخت
مسابقات لیگ برتر بسکتبال از 24 مهرماه آغاز می‌شود و 16 تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را بر اساس گروه‌بندی صورت‌گرفته شناختند. رقابت‌های بسکتبال امسال در 2 گروه 8 تیمی دنبال می‌شود که تیم آویژه‌صنعت مشهد به عنوان تنها نماینده خراسان‌رضوی با هدایت سرمربی صربستانی در گروه(ب) قرار گرفت. تیم آویژه سال گذشته در مرحله پلی‌آف نتایج خوبی کسب نکرد و نتوانست انتظارات را آنچنان که باید برآورده کند. حالا امسال در مرحله مقدماتی باید با تیم‌هایی همچون مهرام تهران، شیمیدر قم، فولادمبارکه سپاهان، اکسون تهران، صنعت‌مس رفسنجان، رعدپدافند تهران و صنایع هرمزگان به رقابت بپردازد تا با حداقل امتیاز بتواند به دوره بعدی صعود کند.

26 داور خراسانی در لیگ‌های کشوری
۲۰ داور مرد و ۶ داور زن از خراسان‌رضوی در مسابقات لیگ برتر و دسته‌یک فوتبال کشور به عنوان داور وسط و کمک‌داور فعالیت دارند. مرتضی منصوریان و سیدمهدی مرجان‌زاده به عنوان داور وسط و یعقوب سخندان، امین زاهدی، جعفر مهاجر و پوریا زحمتی نیز به عنوان کمک‌داور در لیگ برتر فوتبال مردان قضاوت می‌کنند. مهسا محمدجانی به عنوان داور وسط و انسیه خبازمافی‌نژاد و سمانه یوسف‌آبادی به عنوان کمک‌داور در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور فعالیت دارند. در لیگ فوتبال دسته‌یک مردان نیز ۶ داور وسط و 8 کمک‌داور و در لیگ دسته‌یک فوتبال زنان نیز 3 داور و کمک‌داور از خراسان رضوی فعالیت دارند.

عباسیان: علیه هوادار جوسازی کردند
معین عباسیان، فوتبالیست مشهدی در فصل پیش رو تیم تازه لیگ برتری هوادار را انتخاب کرد و قرار است در کنار رضا عنایتی توپ بزند. وی در این باره گفت: «فصل گذشته عضو تیم خوب آلومینیوم بودم و قراردادم که تمام شد چند پیشنهاد داشتم و با بررسی جوانب به این نتیجه رسیدم که تیم هوادار بهترین گزینه است. با توجه به شرایط، ترجیحم این بود که در تهران بازی کنم و هوادار هم یک مجموعه حرفه‌ای است که از حضور در این تیم خوشحالم. ضمن این‌که رضا عنایتی همبازی خودم بوده و به او علاقه و ارادت ویژه‌ای دارم.» وی افزود: «هوادار یک تیم نوپاست که تازه به لیگ برتر آمده و رضا عنایتی با همه سختی‌ها و مشکلات آن را حفظ کرد و به سطح اول فوتبال ایران رساند و حالا هم تلاش همه ما این است که بهترین عملکرد را برای این مجموعه داشته باشیم.» عباسیان در مورد شایعاتی مبنی بر هزینه‌های تیم هوادار و مطرح شدن نام‌هایی مثل دیاباته برای این تیم در هفته‌های گذشته توضیح داد: «این مسائل شایعاتی بیش نبود و از همان اول قصد داشتند علیه ما جو رسانه‌ای راه بیندازند و هیچ کدام واقعیت نداشت. تیم خصوصی در ایران نمی‌‌تواند به اندازه تیم‌های صنعتی هزینه کند و هوادار هم بعید می‌دانم هزینه غیرمعقولی در نقل‌وانتقالات انجام داده باشد.»