نماینده فوتبال دسته‌دو کشور با به‌کارگیری بازیکنان بومی آماده رقابت با حریفان است

سرمربی تیم پیام‌توس: بازی‌های لیگ‌دو سختی خاصی دارد

علی ترابی

  بیش از یک دهه از نابودی تیم فوتبال محبوب مردم مشهد، یعنی پیام می‌گذرد و در این مدت افراد زیادی به‌دنبال این بودند تا پیام را دوباره احیا کنند اما با توجه به این‌که از نظر زیرساختی ضعیف بودند و به صورت حرفه‌ای تیمداری را دنبال نکردند، خیلی زود حذف شدند. حالا عده‌ای از افرادی که سابقه حضور در این تیم دوست‌داشتنی را داشتند و در حال حاضر جزو پیشکسوتان تیم سبزرنگ پیام شناخته می‌شوند، به‌دنبال احیای این تیم هستند. خوشبختانه در چند ماه اخیر اقدامات خیلی خوبی در رده‌های پایه شکل گرفت و در رده بزرگسالان هم امتیاز لیگ دسته‌دو کشور را خریداری کردند تا بتوانند شکل و شمایل باشگاه حرفه‌ای را یدک بکشند. تمرینات تیم بزرگسالان پیام‌توس هم حدود 2 ماه است که با سکانداری محمد بابایی از مربیان باتجربه و قدیمی استان که جزو پیشکسوتان پیام هم محسوب می‌شود، استارت زده شد و قرار است با کادر و بازیکنان بومی روانه مسابقات لیگ دسته‌دو کشور شوند که ارزشمند است. امیدواریم برنامه و اقدامات باشگاه پیام‌توس به صورتی باشد که موقتی نباشد و سال‌های متمادی بتوانند برای فوتبال استان مثمرثمر باشند و به لیگ برتر صعود کنند. در این باره به سراغ سرمربی تیم پیام‌توس رفتیم که از آخرین وضعیت تیم و جذب بازیکنان می‌گوید.
 80 درصد تیم تکمیل
سرمربی تیم فوتبال پیام‌توس به تمرینات و استعدادیابی که برای جذب بازیکنان بومی مورد نظر برگزار شده، اشاره کرد و گفت: «پس از این‌که هماهنگی‌های لازم برای حضور تیم پیام در لیگ دسته‌دو کشور صورت گرفت، تمرینات را از میانه‌های تیرماه با حضور بازیکنان بومی آغاز کردیم. از ابتدا هدف ما این بود که تحت هر شرایطی بتوانیم از بازیکنان بومی استفاده کنیم. از طرفی با توجه به سیاست‌های باشگاه چنین رویه‌ای را دنبال کرده و محل تمرینات پیام به روی همه بازیکنان خراسانی باز بود. یعنی هیچ محدودیت و منعی برای هیچ کدام از بازیکنان وجود نداشت.» محمد بابایی افزود: «در این 2 ماه و نیم اخیر استقبال خوبی صورت گرفت و از بازیکنان تست می‌گرفتیم حتی سهمیه بازیکنان زیر 23 سال و امیدها را هم جذب کردیم.» وی با بیان این‌که تیم پیام‌توس متعلق به مردم مشهد است، اظهار کرد: «خوشبختانه باشگاه توانسته تیم‌های رده‌های پایه را تشکیل دهد و تیم بزرگسالان هم روند خودش را طی می‌کند. در حال حاضر 80درصد تیم تکمیل شده و با خیلی از بازیکنان قرارداد منعقد شده است. برخی از بازیکنان معتقد به تست‌گیری نبودند و بیشتر به‌دنبال قرارداد بودند که باشگاه با آن‌ها به توافق نرسید. برای همین در 4، 5 پست نیاز به بازیکن داریم که به‌دنبال این هستیم تا بتوانیم از بازیکنان دیگر استان‌ها استفاده کنیم. البته این در حالی است که برخی از بازیکنان بومی حاضر به حضور در تست‌گیری نبودند و ما طبق قانون باشگاه عمل کردیم.»
2 اردوی پیش‌بینی‌شده
محمد بابایی با اشاره به این‌که آغاز مسابقات لیگ دسته‌دو کشور به تعویق افتاده و فرصت لازم برای تمرینات را داریم، اظهار کرد: «برنامه‌های تکنیکی و تاکتیکی را از دیروز آغاز کرده‌ایم و به طور جد خود را برای حضور مقتدرانه در لیگ آماده می‌کنیم. مسابقات از 8 آبان آغاز می‌شود و در این مدت فرصت داریم تا به هماهنگی بهتری دست یابیم. تاکنون چند بازی دوستانه انجام دادیم که جدای از نتایج، اقدام خیلی خوبی برای ما بود. در آینده هم 2 اردو را پیش‌بینی کردیم که احتمالا اردویی یک هفته‌ای را در خراسان جنوبی داشته باشیم. سپس یک اردوی دیگر را در دستور کارمان داریم.»
  بازی‌های سخت لیگ‌دو
سرمربی تیم پیام‌توس درباره شرایط حضور در مسابقات لیگ دسته‌دو تصریح کرد: «بازی‌های لیگ دسته‌دو قابل پیش‌بینی نیست. باید قرعه‌کشی شود و ببینیم با چه تیم‌هایی همگروه می‌شویم. تیم‌ها در لیگ دسته‌دو ناشناخته هستند و بازی‌ها هم خیلی سخت است. سعی می‌کنیم از گروه آنالیز در بازی‌های استفاده کنیم تا بهتر بتوانیم از تیم‌ها شناخت پیدا کنیم.» وی اضافه کرد: «هدف ما این است که بتوانیم با یک برنامه 5 ساله به سطح لیگ برتر برسیم.» وی در پایان خاطرنشان کرد: «پیام همچون ابومسلم از تیم‌های شناسنامه‌دار در فوتبال استان است و باید برای احیای این تیم تلاش کنیم. برای همین جا دارد از مالک باشگاه و اعضای هیئت‌مدیره که برای تیمداری ورود کردند، تشکر کنیم که این بستر مناسب همراه با آرامش را فراهم کردند. همچنین از دست‌اندرکاران هیئت فوتبال هم جای قدردانی دارد که برای خرید امتیاز باشگاه تلاش کردند و در ادامه با حمایت‌های هواداران و مسئولان بتوانیم نام پیام را در فوتبال کشور به چرخش درآوریم.»