انتخاب جانشین فتح‌ا...زاده، شوک جدید وزارت به آبی‌ها

استقلال با مدیر جدید سعادتمند می‌شود؟!‌

استقلال روزهای عجیبی را در سال 98 تجربه کرد که تا آخرین روزهای سال گذشته ادامه داشت و آخرین آن شوک استعفای ناگهانی علی فتح‌ا...زاده مدیرعامل باشگاه بود که پس از سال‌ها انتظار به باشگاه برگشته بود. در سال 98 استقلال روزی با آندره‌آ استراماچونی از فرش به عرش رسید و روز‌ دیگر‌ هم با رفتن سرمربی ایتالیایی دچار بحران‌های زیادی شد و در روزهای کابوس‌وارش از عرش به فرش رسید و صدرنشینی را خیلی زود از دست داد. البته بحران فقط در بعد فنی و تغییر کادرفنی نبود و تغییرات زیاد و بدون کارشناسی در باشگاه استقلال اوضاع این تیم پرطرفدار را بدتر کرد و روزهای کابوس‌وار آبی‌ها تا روزهای پایانی سال ادامه داشت و آن‌ها سال را بدون مدیر به پایان رساندند. با این‌که گفته می‌شد استقلال در روزهای پایانی سال صاحب مدیرعامل جدید خواهد شد اما وزارت ورزش در هفته دوم فروردین سال 99 جانشین فتح‌ا...زاده را انتخاب و احمد سعادتمند رئیس سابق و مستعفی هیئت‌مدیره باشگاه استقلال را به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه معرفی کرد. این انتخاب شوک دوباره‌ای به استقلال وارد کرد چرا‌که هیچ‌کسی فکرش را هم نمی‌کرد سعادتمند دوباره گزینه وزارت باشد و پیش از تصمیم وزیر ورزش بازیکنان و کادرفنی و پیشکسوتان استقلال همگی خواستار انتخاب فردی توانمند و پولساز بودند تا مشکلات مالی و حاشیه‌ای استقلال را حل و برطرف کند. حتی فرهاد مجیدی و برخی بازیکنان استقلال به صراحت به حمایت از عبدالرضا موسوی عضو سابق و مستعفی هیئت‌مدیره استقلال پرداخته و خواستار بازگشت این فرد متمول و چهره اقتصادی به باشگاه شدند، درخواستی که با توجه به مصاحبه‌های تند و انتقادی موسوی علیه وزیر ورزش در‌پی انتخاب فتح‌ا...زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال قطعا مورد‌توجه وزیر قرار نمی‌‌گرفت و نگرفت! با همین پیش زمینه‌ها و انتظارات بود که انتخاب سعادتمند با واکنش‌های زیادی مواجه شد و بازگشت او به استقلال نه تنها مورد اقبال قرار نگرفت، بلکه با موضع‌گیری علنی آبی‌ها همراه شد. اما مدیرعامل جدید آبی‌ها در بدو ورودش با اشاره به مشکلات مالی استقلال و احکام فیفا که علیه این باشگاه صادر شده و استقلالی‌ها باید تا چند روز آینده حدود500 هزار دلار به چند شاکی خارجی بپردازند، گفته بود: «مشکلات مالی را به کمترین حد می‌رسانیم!»
    
اما دلیل موضع‌گیری صریح استقلالی‌ها علیه سعادتمند یا بهتر بگوییم تصمیم وزارت ورزش چه بود؟ آبی‌ها تا پایان سال 98 فقط‌40 درصد مطالبات‌شان را دریافت کرده و امیدوار بودند
فتح‌ا...زاده بخشی دیگر از مطالبات‌شان را تا شب عید مهیا و پرداخت کند، با این‌حال اظهارات ناامیدکننده او این امید را کمرنگ کرده‌ و آن‌ها همگی به این نتیجه رسیده بودند که افرادی چون موسوی باید به استقلال برگردند، کسی که در مدت کوتاه حضورش پول قابل‌توجهی هزینه کرده و بخشی از مطالبات بازیکنان را با همراهی اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست وقت باشگاه پرداخت کرده بود. از سویی سابقه مدیریتی سعادتمند و مشکلات جسمانی او که ناشی از یک جراحی سنگین است، باعث شد اقبال به مدیرعامل جدید استقلال کم و کمتر شود و بازگشت دوباره او به استقلال با موضع‌گیری علیه‌اش همراه گردد. بر‌اساس شنیده‌ها استقلالی‌ها با توجه به اخباری که درباره شکایت سعادتمند از باشگاه نساجی درباره طلب‌80 میلیونی شنیده بودند، در مورد انتخاب او به عنوان مدیرعامل باشگاهی که با بدهی‌های کلان ریالی و ارزی و مشکلات مالی زیاد مواجه است مردد و مایوس شدند، چرا‌که به باور آن‌ها فردی که برای زنده کردن طلب 80 میلیونی چند سال پیش اقدام کرده، نمی‌‌تواند آدم توانمندی باشد و احتمال موفقیت او در باشگاه استقلال کم است. البته مدیرعامل جدید استقلال شانس آورده که فعلا به خاطر کرونا تمرین و مسابقات و حتی بسیاری از رسانه‌ها تعطیل است و او می‌تواند در این آرامش نسبی کارش را از امروز آغاز‌ و شاید با مرور زمان بتواند اعتماد آبی‌ها را جلب و مشکلات را حل کند.