شروع لیگ اروپا

حساسیت درجه 2

دومین رقابت فوتبالی معتبر باشگاهی در سطح قاره اروپا امشب از سر گرفته می‌شود. پس از برگزاری 4 مسابقه از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب دور رفت بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا برگزار خواهد شد. اگرچه تیم‌های بزرگی مانند اینتر، آژاکس، رم، اسپانیول و ولورهمپتون به این دوره از مسابقات راه پیدا کرده‌اند اما از بین 16 بازی 2 دیدار بیشتر از سایرین مورد توجه است؛ آرسنال-المپیاکوس، کلوپ‌بروژ-منچستریونایتد.


 کلوپ بروژ-منچستریونایتد
کلوب‌بروژ به عنوان صدرنشین رقابت‌های ژوپیرلیگ بلژیک رتبه پنجاه‌وهفتم یوفا را در اختیار دارد و از 6 بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به 3 شکست و 3 تساوی رسیده بود تا به مرحله حذفی لیگ اروپا راه پیدا کند. آن‌ها فصل گذشته در همین مرحله از سالزبورگ با نتیجه 5-2 شکست خوردند و از دور رقابت‌ها کنار رفته بودند. بهترین عملکرد تاریخ این باشگاه در رقابت‌های یوفا به راهیابی به فینال فصل 76-1975 مربوطه می‌شود. در برابر کلوپ‌بروژ، منچستریونایتدی ایستاده که با برد مقابل چلسی روحیه فراوانی به دست آورده است. تیم رده دهم یوفا اگرچه در لیگ برتر انگلیس رتبه هفتم را در اختیار دارد اما با 4 پیروزی، یک تساوی و یک شکست در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا به عنوان تیم سوم گروه به مرحله حذفی لیگ اروپا راه پیدا کرده است. آن‌ها فصل گذشته در لیگ قهرمانان عملکرد مناسبی داشتند و تا مرحله یک‌چهارم نهایی هم پیش رفته بودند که با نتیجه 4-صفر برابر بارسلونا شکست خوردند و کنار رفتند. منچستریونایتد در فصل 17-2016 به همراه خوزه مورینیو قهرمانی در لیگ اروپا را جشن گرفته بود. این مسابقه به طور مشخص برای اوله گونار سولسشر اهمیت فراوانی خواهد داشت. او برابر تیم فرانک لمپارد توانست یکی دیگر از پیروزی‌های بزرگ این فصل خود را با منچستر جشن بگیرد که سبب شد آن‌ها پس از چندین فصل بتوانند در بازی رفت و برگشت یک فصل چلسی را از پیش رو بردارند.
 پیش‌بینی‌‎ها
دانته بلون، گزارشگر کلوب بروژ: فیلیپه کلمنت برای بازی مهم مقابل منچستریونایتد می‌تواند یک تیم کامل را در اختیار داشته باشد. کلمنت عادت دارد در مسابقات داخلی لیگ بلژیک با ترکیب مشخص 2-5-3 بازی کند و همانطور که او پس از برتری 2-یک مقابل واسلند گفته بود، منچستریونایتد همه چیز را تغییر خواهد داد. این می‌تواند به معنای این باشد که او مانند سایر بازی‌های بزرگ فصل با ترکیب 1-5-4 با خط دفاعی و میانی ایمن‌تر بازی خواهد کرد. کلمنت در نشست خبری پیش از این بازی گفت: «لیگ اروپا برای منچستریونایتد مهم است، بنابراین آن‌ها همه چیز را در مقابل ما قرار می‌دهند. اما ما بازی خودمان را انجام می‌دهیم و هر چه که داریم را به کار خواهیم گرفت.»
 ترکیب احتمالی
کلوب بروژ: مینیوله، سوبول، دلی، مچله، ماتا، بالانتا، ریتس، ورمر، واناکن، دیاتا، دنیس
منچستریونایتد: رومرو، ویلیامز، مگوایر، لیندلوف، ون‌بیساکا، ماتیچ، فرد، ماتا، فرناندز، جیمز، مارسیال


 المپیاکوس-آرسنال
صدرنشین لیگ برتر یونان امشب از آرسنال میزبانی خواهد کرد. المپیاکوس رتبه 36 یوفا را در اختیار دارد و با یک پیروزی، یک تساوی و 4 شکست در دور گروهی لیگ قهرمانان مقام سوم را به دست آورد و به مرحله حذفی لیگ اروپا راه پیدا کرده است. المپیاکوس فصل گذشته هم به این مرحله صعود کرده بود اما برابر دیناموکیف 3-2 شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. المپیاکوس البته تا به حال 4 بار مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان را تجربه کرده اما بیشتر از این صعود نکرده است. حریف امروز المپیاکوس جایگاه مقتدرانه‌ای در لیگ برتر انگلیس ندارد. آرسنال پس از برتری 4-صفر مقابل نیوکاسل در جایگاه دهم جدول رده‌بندی انگلیس ایستاده و تا تاپ‌فور 7 امتیاز فاصله دارد. آرسنال در گروه F لیگ اروپا با 3 پیروزی، 2 تساوی و یک شکست بالاتر از فرانکفورت به عنوان صدرنشین گروهش به این دور رسیده است. فصل گذشته آن‌ها تا فینال رسیدند اما با نتیجه 4-یک از چلسی شکست خوردند و نایب قهرمان شدند. آرسنال پیش از این هم یک بار در فصل 2000-1999به فینال رسیده بود.
 پیش‌بینی‌ها
 واسیلیکی پاپانتونوپلو، گزارشگر المپیاکوس: آماده‌سازی المپیاکوس در آغاز این ماه با مصدومیت شدید هیلال سودانی روبه‌رو بود که او فعلا در دسترس نیست. پیش‌بینی می‌شد این مهاجم 32 ساله وارد ترکیب اصلی شود و احمد حسن و امره‌مور را کنار بگذارد. با توجه به این‌که در خط حمله فقط یوسف العربی در دسترس است پیش‌بینی می‌شود مارتینز روی سیستم 1-5-4 (3-3-4 به هنگام حمله) تمرکز کند که در ماه پاییز برابر بایرن‌مونیخ و تاتنهام از این سیستم استفاده کرده بود. پدرو مارتینز در نشست خبری گفته بود: «این یک چالش بزرگ برای ما در برابر آرسنال، فینالیست سال گذشته لیگ یوفاست. آن‌ها ممکن است این فصل در لیگ برتر آمار خوبی نداشته باشند اما بازیکنان خوبی دارند.»
 ترکیب احتمالی
المپیاکوس: خوزه سو، البدلاهوی، سمدو، سیسه‌با، سیکماس، گوهمره، بوچالاکیس، کامارا، والبونا، ماسوراس و العربی
آرسنال: مارتینز، ساکا، داوید لوئیز، سوکراتیس، بیرین، ژاکا، گندوزی، اوبامیانگ، اوزیل، مارتینلی و لاکازت