نگاهی به جامانده‌های بزرگ لیگ در لیست کی‌روش

از فرشیدهای آبی تا پرنده شجاع سرخ‌ها

 کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی اسامی 35 بازیکن اولیه را جهت آماده‌باش برای اردوی نهایی تیم ملی و جام ملت‌های آسیا اعلام کرد. این لیست اسامی بازیکنان در لیست آماده‌باش است و اسامی بازیکنان نهایی برای مسابقات جام ملت‌های آسیا روز شنبه 24 آذر اعلام خواهد شد و پس از حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی، کاروان ایران روز دوشنبه هفته آینده برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا و اردوی قطر تهران را به مقصد این کشور ترک خواهد کرد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بازیکنان آماده لیگ که شانس حضور در جام ملت‌های آسیا را از دست داده‌اند.
 فرشید اسماعیلی (استقلال)
استقلالی‌ها تصور می‌کردند حداقل فرشید اسماعیلی، یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان آن‌ها در لیست 35 نفره کارلوس کی‌روش باشد اما سرمربی تیم ملی ترجیح داد او را کلا دعوت نکند. عدم دعوت او و در مقابل دعوت از بازیکنی چون فرشاد احمدزاده باعث شد تا در فضای مجازی استقلالی‌ها به انتقاد از کارلوس کی‌روش بپردازند. اسماعیلی سال گذشته در حد یک روز به تیم ملی دعوت شد و پس از آن خط خورد و دیگر در لیست کی‌روش قرار نگرفت.
 فرشید باقری (استقلال)
فرشید باقری تا اینجای لیگ بهترین بازیکن استقلال در لیگ هجدهم بوده. باقری در خط میانی استقلال هم در دفاع و هم در حمله فوق‌العاده بوده اما درخشش او در فصل جاری نظر کی‌روش را در‌خصوص این بازیکن تغییر نداد تا او هم یکی از جامانده‌های بزرگ لیگ در سفر به امارات باشد.
 امین قاسمی‌نژاد (پدیده)
قاسمی‌نژاد که سومین سال حضورش در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد، بعد از 2 فصل نمایش نسبتا خوب در ماشین‌سازی و پدیده، این فصل بخش‌های جدیدی از ظرفیت فنی خود را به نمایش گذاشته و یکی از بهترین‌های لیگ تا اینجا بوده. 6 گل زده و میانگین 2 پاس کلیدی در هر بازی، برای بازیکنی که به عنوان هافبک کناری در جناح چپ بازی می‌کند آمار فوق‌العاده‌ای است. بدون شک قاسمی‌نژاد یکی از بهترین‌های لیگ هجدهم بوده اما با وجود عملکرد درخشان حتی در لیست اولیه کی‌روش هم جایی نداشته است.
 رضا اسدی (سایپا)
کی‌روش اعتقادی به بازیکنان فانتزی ندارد و شاید به همین دلیل بازیکنانی مثل اسماعیلی و قاسمی‌نژاد در لیست او جایی نداشته‌اند اما در مورد رضا اسدی این ادعا صدق نمی‌کند. اسدی این فصل از نظر فیزیکی یکی از بهترین‌های لیگ بوده و جنگندگی این بازیکن هم نتوانسته‌ کی‌روش را برای حضور او در لیست اولیه تیم ملی متقاعد کند. شاید با توجه به مصدومیت‌های گاه‌وبیگاه علی کریمی و سعید عزت‌اللهی حضور یک هافبک تدافعی با خصوصیات اسدی در لیست اولیه تیم ملی می‌توانست کاملا قابل دفاع باشد.
 کمال کامیابی‌نیا (پرسپولیس)
بدون شک کمال کامیابی‌نیا در 2 فصل اخیر یکی از بهترین‌های لیگ ایران بوده اما با وجود بازی‌های خوب در پرسپولیس نتوانسته جایگاهی در تیم کی‌روش داشته باشد. به نظر می‌رسد مصدومیت کمال از ناحیه کتف که ظاهرا همواره با او خواهد بود، باعث شده فاصله این بازیکن از تیم ملی بیشتر و بیشتر شود.
 شجاع خلیل‌زاده (پرسپولیس)
خلیل‌زاده در یکی از بهترین فصول فوتبالی خود پشت در تیم ملی مانده‌ و با بی‌توجهی کارلوس کی‌روش مواجه شده است. عدم دعوت از یکی از آماده‌ترین مدافعان کنونی فوتبال ایران و پرنده شجاع سرخ‌ها با توجه به آمار و نمایشی که خصوصا در لیگ قهرمانان آسیا از خود به جا گذاشته یکی از ابهامات بزرگ لیست 35 نفره کی‌روش است. ‌