دیدارهای تماشایی سرخابی در پایان هفته پانزدهم

بازگشت امپراتور و رویای قهرمانی

فردا در ادامه هفته پانزدهم و هفته پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر چند دیدار برگزار می‌شود و علاوه بر آن امروز یک دیدار معوقه از هفته دوازدهم نیز برگزار خواهد شد. هفته پانزدهم که از 15 آذرماه با دیدار پیکان-نساجی آغاز شده و 24 آذر با دیدار تیم‌های استقلال خوزستان-سپاهان به پایان می‌رسد قطعا طولانی‌ترین هفته لیگ هجدهم خواهد بود و از این نظر شاید خود رکوردی عجیب را در ادوار لیگ برتر ثبت کند! تکلیف قهرمانی نیم‌فصل نیز به نتایج این دیدارها بستگی دارد و البته نتیجه دیدار استقلال خوزستان-سپاهان در آخرین دیدار نیم‌فصل تعیین کننده‌ترین عنصر است.
 استقلال - پدیده؛ خطر یحیی‌تایم
دیدار تیم‌های استقلال و پدیده معوقه از هفته دوازدهم لیگ برتر است که قرار بود 18 آبان برگزار شود اما به دلیل برگزاری دیدار برگشت فینال در ورزشگاه آزادی و راضی نشدن استقلالی‌ها به بازی در ورزشگاهی غیر از آزادی این دیدار به تعویق افتاد و البته اعتراض شدید مسئولان و کادرفنی تیم مشهدی را در پی داشت. یحیی و مسئولان پدیده این اقدام سازمان لیگ را کمک به تیم بحران‌زده آن روزهای استقلال تلقی کردند و حالا 2 تیم در شرایطی ساعت16:10 امروز باید به مصاف هم بروند که پدیده با 30 امتیاز در رده دوم است و استقلال با 24 امتیاز در رده پنجم. پدیده برای قهرمانی نیم‌فصل می‌جنگد و استقلال برای ماندن در کورس. پدیده برای این‌که شانس قهرمانی داشته باشد باید استقلال را شکست دهد و امیدوار به توقف سپاهان و پرسپولیس باشد. اما تساوی یا شکست پدیده حتی اگر سپاهان هم متوقف شود یا شکست بخورد به منزله از دست رفتن قهرمانی نیم‌فصل است. البته شکست دادن آبی‌های پایتخت آن هم در تهران و در شرایطی که استقلال 3 برد متوالی کسب کرده و در آخرین بازی‌اش 5 گل زده کار دشواری است اما یحیی گل‌محمدی با هر تیمی مقابل استقلال قرار گرفته حسابی این تیم را اذیت کرده است. این مسئله البته استثنا هم دارد، لیگ شانزدهم یحیی با ذوب‌آهن مقابل استقلال شکست خورد و استعفا داد. حالا یحیی انگیزه شخصی هم برای این بازی دارد و می‌خواهد از استقلال انتقام بگیرد. تقابل یحیی با شفر و تیمش که چند هفته‌ای است گل نمی‌خورد جالب خواهد بود به خصوص این‌که مرد آلمانی باید مراقب یحیی‌تایم باشد و نیم‌فصل را باناکامی تمام نکند.
 پرسپولیس - پارس؛ چشم امید به آبی‌ها!
این مسابقه آخرین بازی پرسپولیس خسته و نخستین دیدار این تیم با مدیریت جدید است. برانکو و شاگردانش که 2 نیم‌فصل سخت را به دلیل محرومیت از نقل‌وانتقالات پشت سر گذاشته‌اند ساعت 16:15 فردا میزبان تیم پارس جنوبی هستند و پس از این دیدار دیگر دغدغه کمبود بازیکن نخواهند داشت. پرسپولیس که 28 امتیازی است یکی از 3 تیمی است که شانس قهرمانی در نیم‌فصل را دارد اما شانس این تیم کمتر از تیم‌های سپاهان و پدیده است. در واقع پرسپولیسی‌ها برای قهرمان شدن چشم امیدشان به ساق‌های بازیکنان استقلال خوزستان و تهران است و اگر آبی‌ها موفق شوند سپاهان و پدیده را شکست دهند و سرخ‌ها شاگردان تارتار را از پیش رو بردارند قهرمان نیم‌فصل خواهند شد و این می‌تواند حسن ختام تیم خسته پرسپولیس باشد. مهدی تارتار که فصل گذشته با سپردن پنالتی به محسن فروزان، دروازه‌بان استقلالی‌اش باعث دلخوری هواداران پرسپولیس شد این مرتبه هم تلاش می‌کند بر اساس وظایف حرفه‌ای خود پرسپولیس را متوقف کند. محمد نوری، محسن بنگر و حتی سیف‌اللهی از جمله بازیکنان سابق پرسپولیس هستند که شاید انگیزه‌ای مضاعف در این دیدار داشته باشند و این تقابل‌ها بازی را جذاب‌تر خواهد کرد.
 بازگشت امپراتور
فردا همچنین 2 دیدار در تبریز و آبادان برگزار می‌شود که دیدار تراکتورسازی-فولاد به دلیل نخستین حضور افشین قطبی در لیگ هجدهم پس از بازگشت به ایران از حساسیت و جذابیت بیشتری برخوردار است. تراکتورسازی اگرچه شانسی برای قهرمانی در نیم‌فصل لیگ ندارد اما در آخرین هفته تلاش می‌کند با گرفتن جای پرسپولیس در رده سوم، در دور برگشت در کورس قهرمانی قرار بگیرد. فولاد خوزستان هم که با عزیز فریسات یک برد و یک مساوی خوب به دست آورده بود ناگهان جای خود را به افشین قطبی، سرمربی سابق تیم ملی داد و فردا افشین امپراتور در شهر پرشورها به لیگ برتر برمی‌گردد. دیدار نفت آبادان-سایپا هم که یک نبرد تکراری است چراکه 2 تیم چند روز پیش در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی مقابل هم قرار گرفتند و شاگردان دایی با نتیجه 3-یک پیروز شده و راهی نیمه‌نهایی شدند. حالا بازی تکراری 2 تیم برای نفت در حکم انتقام است، نفتی‌ها که ۵ هفته است رنگ برد را ندیده‌اند می‌خواهند سایپا را که ۷ هفته است در لیگ برتر پیروز نشده را شکست دهند.