ماندگارترین مربی ژرمن‌ها به دردسر افتاد

رکوردی تلخ برای آقای لـو

سرمربی مانشافت بدترین شب را برای ثبت رکورد در این تیم انتخاب کرد. ژرمن‌ها در شبی که به دست لاله‌های نارنجی در لیگ ملت‌های اروپا با 3 گل تحقیر شدند و بدترین آمار گلزنی را از خود به‌جا گذاشتند، تنها یک نکته مثبت داشتند که آن‌هم به سرمربی‌شان برمی‌گردد؛ سرمربی‌ای که این روزها زیر‌تیغ تیز انتقادات قرار گرفته. یواخیم لو از سال 2006 هدایت تیم ملی آلمان را برعهده دارد. برای او در این 168 بازی، 109 برد، 31 تساوی و 28 شکست ثبت شده است. (88. 64‌ درصد پیروزی) 395 گل زده و 159 گل خورده حاصل کار ژرمن‌ها تحت هدایت یوگی لو است. او اکنون بالاتر از سپ هربرگر، با سابقه‌ترین سرمربی تاریخ تیم ملی آلمان قرار گرفته. لازم به ذکر است از سال 1926 تاکنون ژرمن‌ها فقط‌10‌سرمربی مختلف را به خود دیده‌اند و میانگین حضور هر سرمربی در این تیم بالای 9‌ سال است! شاگردان لو می‌توانستند کاری کنند که سرمربی‌شان از شیرینی این رکورد بیشتر لذت ببرد اما با دریافت 3 گل از هلند کام یوگی را تلخ کردند. به استثنای جام جهانی ۲۰۱۸، یواخیم لو در تمامی تورنمنت‌هایی که به همراه آلمان حاضر شد، این تیم را حداقل به نیمه نهایی رساند. قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ و جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷، نایب‌قهرمانی یورو ۲۰۰۸ و سومی در جام‌جهانی‌۲۰۱۰ از جمله افتخارات لو روی نیمکت تیم 4 ستاره فوتبال جهان محسوب می‌شود.
 فقر گلزنی در ‌3 بازی پیاپی
برای اولین بار در تاریخ است که تیم ‌ملی آلمان از گلزنی در 3 بازی رسمی پیاپی باز می‌ماند؛ تاکنون سابقه نداشته ژرمن‌ها در 3 بازی رسمی متوالی خود موفق به گلزنی نشوند. شکست مقابل کره جنوبی در جام جهانی، تساوی مقابل فرانسه و باخت مقابل هلند در لیگ ملت‌های اروپا، 3 نتیجه اخیر تیم لو است. البته در این میان آلمان در یک بازی دوستانه با نتیجه 2- یک‌ پرو را شکست داده است.
 اصرار به استفاده از پیرمردهای جام‌جهانی
این مربی‌ 58 ساله نسبت به ضعف‌هایی که تیمش در جام جهانی روسیه به نمایش گذاشت، واکنش لازم را نشان نداده و به جای دمیدن روحی تازه در کالبد مانشافت با میدان دادن به استعدادهای جوان، به استفاده از گروهی از بازیکنان پا به سن گذاشته که این روزها در حال افول هستند، اصرار دارد. این اصرار به استفاده از ستاره‌های جا‌م‌جهانی 2014 به یکی از خصوصیات مربی‌گری لو تبدیل شده و به نظر می‌رسد او از این روش خود هرگز دست نخواهد کشید. هسته اصلی مانشافت از بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای تشکیل شده که بهترین روزهای فوتبالی خود را پشت سر گذاشته‌اند. جروم بواتنگ در بازی با هلند بی‌علاقه و بی‌روحیه به نظر می‌رسید و سرعت کمش در جریان بازی هواداران آلمان را عذاب می‌داد. عملکرد ضعیف توماس مولر که در بازی‌های اخیر ادامه داشته، حالا دیگر نشان می‌دهد که او به تدریج در مسیر افول قرار دارد. علاوه بر این، کارشناسان آلمانی از مدتی پیش معتقدند که حساب کردن روی متس هوملس و مانوئل نویر برای بلندمدت یکی از اشتباهات لو خواهد بود، نظری که شنبه شب درستی‌اش تا حد زیادی اثبات شد. وقتی فاجعه‌ جام جهانی روسیه اتفاق افتاد، همه تقصیرها به گردن مسوت اوزیل انداخته شد، درحالی که این نظر به هیچ وجه منصفانه نبود، چرا‌که بسیاری از بازیکنان مانشافت در روسیه عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از اوزیل داشتند. مشکل این‌جاست که وفاداری لو به بعضی از بازیکنانش کم‌کم از حد اعتدال خارج ‌و باعث شده او از بازیکنانی استفاده کند که این روزها در حد تیم ملی نیستند. ستاره‌های جوانی مثل لروی سانه، یولیان برانت، نیکلاس سوله و لئون گورتسکا حتما از خود می‌پرسند که دیگر چه کار باید بکنند تا از آغاز به عنوان بازیکنان فیکس به میدان فرستاده شوند؟