اخبار

المپیاکوس در آستانه فروش انصاری‌فرد
یک سایت یونانی مدعی شد که المپیاکوس با آمدن بازیکن جدید این تیم در آستانه فروش مهاجم ایرانی خود قرار دارد. به نقل از سایت lamianow یونان، رسیدن احمد حسن به المپیاکوس راه را برای فروش کریم انصاری‌فرد، مهاجم ایرانی المپیاکوس باز کرده است. انصاری‌فرد از سوی باشگاه‌های آلمانی و ترکیه‌ای مورد توجه است. احمد حسن اواخر هفته گذشته به آتن رسید تا به المپیاکوس ملحق شود. رسیدن این بازیکن دوباره به شایعات جدایی کریم دامن زد.

یکه‌تازی شاگردان تارتار در خانه
تیم پارس جنوبی جم موفق شد در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر میهمان خود تیم استقلال را با نتیجه یک-صفر شکست دهد. این دومین پیروزی شاگردان تارتار در لیگ هجدهم بود. اولین پیروزی پارسی‌ها در هفته دوم مقابل نفت مسجدسلیمان (۲ - صفر) به دست آمده بود. پارسی‌های جم تاکنون هر 2 بازی خانگی خود در لیگ هجدهم را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند، این در حالی است که در 2 بازی خارج از خانه خود تنها موفق به کسب یک امتیاز شده‌اند.

هفته دوم لیگ دسته اول
بعد از لغو 3 بازی در هفته اول و اتفاقات عجیب این هفته مثل نیامدن خونه‌به‌خونه و نفت تهران به مسابقه تا لغو دیدار بادران و بانی‌گستر ارومیه (گسترش‌فولاد) هفته دوم مسابقات لیگ دسته یک از امروز آغاز می‌شود. برنامه هفته دوم مسابقات به شرح زیر است.
 گل‌گهر سیرجان - مس کرمان
 شهرداری تبریز - نفت تهران
 فجرسپاسی - آلومینیوم اراک
 استقلال جنوب - گسترش فولاد (بانی‌گستر ارومیه)

صعود ۵ پله‌ای ایران در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا
سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های ملی جهان در ماه ژوئن را منتشر کرد که بر این اساس تیم ملی ایران با 5 پله صعود نسبت به رده‌بندی ماه گذشته و با هزار و 471 امتیاز در رده سی‌و‌دوم جهان قرار گرفت. این اولین رده‌بندی اعلام‌شده از جانب فیفا پس از مسابقات جام جهانی 2018 و با فرمول‌های جدید است. به این ترتیب شاگردان کارلوس کی‌روش که در آخرین رده‌بندی اعلام‌شده از سوی فیفا پس از 4 سال صدرنشینی در آسیا به رده دوم قاره کهن سقوط کرده بودند، جایگاه اول این قاره را از استرالیا پس گرفتند. تیم ملی به لطف عملکرد قابل قبول در مرحله گروهی جام جهانی 2018 که حاصلش یک برد مقابل مراکش، یک تساوی برابر پرتغال و یک شکست مقابل اسپانیا بود، بار دیگر به قله فوتبال آسیا بازگشت.