کوتاه از جام‌جهانی

اخراج مهاجم کرواسی از جام جهانی
زلاتکو دالیچ، سرمربی کرواسی قصد داشت در فاصله 5 دقیقه مانده تا پایان بازی با نیجریه و زمانی که تیمش 2 - صفر جلو بود، کالینیچ را به زمین بفرستد ولی این بازیکن از بازی کردن امتناع کرد و حالا اخبار حاکی از آن است که او از اردوی تیم ملی کرواسی اخراج شده است. فدراسیون کرواسی هنوز این موضوع را تایید نکرده ولی انتظار می‌رود سرمربی کرواسی به زودی مقابل رسانه‌ها این موضوع را بیان کند.
ایران و ایسلند سورپرایز جام جهانی بودند
اولیور بیرهوف، مدیر تیم ملی فوتبال آلمان در واکنش به سورپرایزهای جام‌جهانی تاکنون گفت: «برای ایران بسیار خوشحالم و به نظرم یک بازی زیبا را به نمایش گذاشتند. آن‌ها لحظه‌ای خوب را رقم زدند و سورپرایز گروه B بودند و از طرفی ایسلند هم با تساوی مقابل آرژانتین دیگر سورپرایز جام تا به اینجا بود. ایران اکنون پس از بازی اول اعتماد به نفس لازم را دارد و صعود آن‌ها با 3 امتیاز دیگر هم امکان‌پذیر می‌شود.»
هیرو مخالف نظر مردم اسپانیا
فرناندو هیرو، سرمربی جدید اسپانیا دیروز تایید کرد که دخه‌آ گلر اول او در بازی برابر ایران خواهد بود: «دخه‌آ را در این 2 روز اخیر آسوده‌خاطر دیده‌ام و بهتر از همیشه تمرین کرده است. همه می‌دانیم که فوتبال ورزش لحظه‌هاست ولی ما به دخه‌آ ایمان کامل داریم. تجربه به من می‌گوید که بازیکنی که اشتباه می‌کند، بیش از هر چیزی نیاز به اطمینان مربی و هم‌تیمی‌هایش دارد. دخه‌آ نیاز به اکسیژن داشت و الان وضعیتش خوب است. با مربی اختصاصی او مرتب در ارتباط هستم و به من گفته که شرایطش مطلوب شده است.»
آمار خیره‌کننده اوچوئا
گیلرمو اوچوئا، سنگربان مکزیک در جریان پیروزی تیم ملی کشورش مقابل آلمان درخششی خارق‌‌العاده و آماری خیره‌کننده داشت. از موفقیت مکزیکی‌ها در فاز دفاعی که بگذریم، یکی از مهمترین ستون‌های بسته ماندن دروازه ال‌تری، بدون شک سنگربان مکزیکی‌ها اوچوئا بود. او با 9 سیو یا 9 بار نجات دادن دروازه‌اش از خطر حتمی آماری خیره‌کننده بجا گذاشت و نام خود را به عنوان یکی از بهترین گلرهای جام جهانی روسیه مطرح کرد.