پرسپولیس و استقلال امروز در قطر و عمان

نگاهی به دیدارهای پیش‌روی تیـم‌هـای سرخـابی پایتخـت

‌هفته اول بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نتایج شیرینی برای نمایندگان کشورمان نداشت و از ۱۲ امتیاز ممکن، نمایندگان کشورمان بیش از ۴ امتیاز دشت نکردند. این ۴ امتیاز هم حاصل تلاش سرخابی پایتخت بود که روز گذشته عازم محل برگزاری مسابقه‌شان شدند.
 آبی‌های پایتخت؛ میزبان غریب‌تر از میهمان
تیم استقلال که در دیدار اول خود در مسابقات آسیایی مقابل الریان به لطف‌‌10 نفره شدن حریف و البته بازی منسجم در دقایق پایانی توانسته بود شکست را با تساوی عوض کند، صبح روز گذشته آخرین جلسه تمرینی خود را در قطر برگزار کرد و بعد‌از‌ظهر‌ راهی عمان شد تا روز سه‌شنبه از تیم قدرتمند الهلال میزبانی کند. استقلال در شرایطی به‌طور رسمی میزبانی این دیدار را به عهده دارد که بررسی رسانه‌های عربستانی حاکی از این است که استقلال در روز مسابقه در ورزشگاه غریب خواهد بود. قیس باعمر رئیس کانون هواداران الهلال در عمان در مصاحبه با روزنامه عکاظ عربستان گفته بود که طرفداران پرشمار الهلال در عمان تدارکی ویژه برای پذیرایی از این تیم دیده‌اند. با توجه به مصدومیت پژمان منتظری به نظر می‌رسد چالش اصلی این تیم در مواجهه با تیم آماده الهلال توانایی ایستادگی در برابر خط حمله قدرتمند این تیم است. تیمی که با وجود این‌که در دیدار گذشته در برابر العین موفق به گلزنی نشده، در ۲۱ بازی لیگ عربستان‌۴۰ بار دروازه حریفانش را باز کرده‌ و آماری نزدیک به ۲ گل در هر بازی از خود به جای گذاشته است. از طرفی با توجه به دشواری گروه استقلال و قدرتمند بودن همه حریفان، استقلال باید نیم‌نگاهی هم به دروازه الهلال داشته باشد، چرا‌که پیروزی در مقابل سایر تیم‌های این گروه هم به اندازه پیروزی در برابر الهلال دشوار خواهد بود.
 شاگردان پروفسور و اولین آزمایش جدی
تیم پرسپولیس نیز که در اولین دیدار خود در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا توانسته بود مقتدرانه در برابر نسف‌قارشی به پیروزی برسد، در‌حالی تهران را به مقصد قطر ترک کرد که با بازیکنان تراکتورسازی تبریز هم‌سفر بود. سرخ‌پوشان پایتخت که بدون‌شک آماده‌ترین تیم چند سال اخیر فوتبال ایران هستند، روز سه‌شنبه ساعت 19 باید به مصاف السدی بروند که با در اختیار داشتن مرتضی پورعلی‌گنجی در خط دفاعی و حضور کاپیتان سابق بارسلونا در میانه میدان هم خط دفاعی آماده‌ای دارند و هم توانایی رقابت با هر تیم دیگری را در میانه زمین دارند. از طرفی وضعیت تیم پرسپولیس تهران که این روزها با توجه به نیمکت‌نشین شدن محسن مسلمان با حاشیه‌هایی هم حول این موضوع دست و پنجه نرم می‌کند، در میانه میدان چندان مشخص نیست. برانکو ایوانکوویچ در دیدارهای اخیر پرسپولیس که هیچ‌کدام از نظر دشواری در سطح دیدار پیش‌روی سرخ‌ها نیست، از ترکیب ماهینی و ربیع‌خواه در میانه میدان استفاده کرده‌ و نتیجه خوبی هم گرفته بود. از طرفی جواب دادن این ترکیب در برابر تیم‌‌هایی همچون صنعت نفت و نسف قارشی باعث شده بود که پروفسور مغرورانه ادعا کند که «هیچ کجای دنیا به ترکیب تیم برنده دست نمی‌زنند.» با توجه به قدرت تیم السد می‌توان گفت که عیار ترکیب جدید پرسپولیس در این بازی مشخص می‌شود.