من تختی زمانه نیستم

دایی: نمی‌دانم چرا حساب کمک‌های مردمی را مسدود کردند

علی دایی سرمربی‌ تیم‌ سایپا را این روزها با لقب تختی زمانه می‌شناسند؛ آقای گل فوتبال جهان که پیش از هر‌کسی وظیفه خود را در قبال زلزله‌زدگان کرمانشاه به بهترین شکل ممکن به انجام رساند. البته او در این مسیر دچار مشکلاتی هم شده که مسدود شدن حساب‌های مردمی یکی از آن‌هاست که دایی در گفت‌و گو با ایلنا به آن پرداخته است.
 اگر لیگ از نیم‌فصل دوم آغاز می‌شد، سایپا با شما الان مدعی قهرمانی بود. چرا نیم‌فصل اول سایپا خوب نتیجه نگرفت؟
مطمئنا اگر نیم‌فصل اول هم این‌گونه بازی می‌کردیم، نتایج بهتری به دست می‌آوردیم. تیم ما تغییرات زیادی داشت و به همین دلیل نیاز به زمان داشتیم تا بچه‌ها با یکدیگر هماهنگ‌تر شوند. ان‌شاءا... در ادامه کار با حمایت باشگاه جزو تیم‌هایی باشیم که سهمیه آسیا را کسب می‌کنیم.
 مثل این‌که دیگر علی دایی شهره شده به رو کردن استعدادهای تازه برای فوتبال ایران.
من خودم از این‌که با جوان‌ها کار می‌کنم، خوشحالم و به این کار علاقه دارم. این‌که بتوانیم چند تا جوان را به فوتبال ایران معرفی کنیم، خوب است. باید با آن‌ها کار کنیم و آن‌ها هم از تجربیات من استفاده کنند.
 شاید خیلی‌ها این روزها زلزله غرب کشور را فراموش کرده باشند اما واقعیت این است که در آن زمان وقتی علی دایی پا پیش گذاشت، باعث شد تا مردم هم در‌کنار زلزله‌زدگان خودشان را احساس کنند و همین اتفاق لقب «تختی زمانه» را برای شما مطرح کرد.
اولا این را بگویم که من وظیفه‌ام را انجام داده‌ام و لایق این القاب نیستم. اگر کاری برای هم‌وطنانم کردم، به‌خاطر دلم بود. این کار ما فقط یک همدردی کوچک با زلزله‌زدگان غرب کشور بود.
 مردم هنوز هم کمک می‌کنند؟
بالای صد نفر کمک کرده‌اند و هنوز هم در‌حال کمک کردن هستند. خیلی‌ها بیرون گود نشسته‌اند، اما من و دوستانم پی همه چیز را به تن‌مان مالیدیم تا به مردم کمک کنیم. هر کاری کردیم قانونی بود تا بتوانیم یک کوچولو با مردم آسیب‌دیده همدردی داشته باشیم.
 به نظر می‌رسد در راه کمک به مردم هم کم اذیت نشدید.
خیلی ما را اذیت کردند. حساب‌های مردمی‌ را مسدود کردند. الان که با شما صحبت می‌کنم، شماره حسابی که داده بودیم تا مردم به هم‌وطنانشان کمک کنند، مسدود شده است. ‌
 مگر می‌شود حساب مردمی علی دایی را مسدود کرد؟ به چه جرمی؟
سعی می‌کنم در اولین فرصت جلسه‌ای با دادستان کل کشور داشته باشم و دلیل این کار را از ایشان بپرسم. از روز اول شفاف کار کردیم و دادستانی از همان روز در جریان تمام کارهای ما بود و تمام موجودی را چک می‌کرد. مردم نگران نباشند تا ریال آخر را به زلزله‌زدگان داده و حساب پس می‌دهیم. مردم بدانند که علی دایی امین آن‌هاست.
 به چه دلیلی این حساب را مسدود کردند، وقتی شما نیت‌تان خیر بوده.
این را باید از خودشان بپرسید. یک بار در مشهد حساب را مسدود کردند و یک بار هم در اصفهان. اما خدا‌را‌شکر مردم ما را تنها نگذاشتند ولی باید این مسئله برای همیشه حل شود. شاید باور نکنید اما نزدیک به 25 نفر در کرمانشاه بدون هیچ چشم‌داشتی به ما کمک می‌کنند. آن‌ها با موتور سیکلت، وانت و غیره با ما همکاری می‌کنند و ما تنها پول بنزین‌شان را می‌دهیم.