گفت‌وگو

جپاروف: بعد از جام حذفی به ماندن یا رفتن فکر می‌کنم

سرور جپاروف، هافبک سرشناس تیم ملی ازبکستان خیلی زود جای خود را در خط هافبک استقلال پیدا کرد و با وجودی که 36 سال سن دارد، به شکلی عمل کرد که منصوریان و شفر وادار شدند فرشید اسماعیلی جوان را نیمکت‌نشین کنند. این‌که چطور جپاروف جای خود را در استقلال گرفت و تبدیل به بازیکنی بدون جانشین شده را این بازیکن در این گفت‌و‌گویی با فارس توضیح داده است.
 نکته‌ای که این روزها در‌مورد تو مطرح می‌شود این است که نقش مهمی در ترکیب استقلال داری.
بابت این نظر شما ممنون هستم ولی ما هرکاری می‌کنیم در قالب کار گروهی است. همه با هم هستیم و این‌طور نیست که اگر من نباشم استقلال نتواند برنده شود.
 جو ایران را چطور دیدی؟ حتما به گوش شما هم رسیده که از بیرون، ایران را کشوری نا‌امن می‌نامند.
این صحبت‌ها غیر‌منصفانه است. من این‌جا در ایران زندگی می‌کنم و چند بار هم خانواده‌ام را‌ به تهران آورده‌ام. هیچ شرایط ناامنی در ایران ندیده‌ام و در این‌جا احساس راحتی می‌کنم.
 حالا که در آسیا کارتان را شروع کرده‌اید، فکر می‌کنی بتوانید حرفی برای گفتن داشته باشید؟
مطمئن هستم امسال می‌توانیم در آسیا موفق باشیم. بازیکنانی داریم که می‌توانند نتیجه بازی را عوض کنند و همگی می‌توانیم کاری کنیم که تیم از گروهش صعود کند. ما این توانایی را داریم که حتی به فینال لیگ قهرمانان هم صعود کنیم.
 فکر می‌کنی کدام تیم می‌تواند برنده داربی باشد؟
با توجه به قدرتی که از استقلال سراغ دارم و انگیزه‌ای که این روزها از بازیکنان تیم می‌بینم می‌توانم بگویم که استقلال برنده داربی است. البته ما فعلا به مسابقات آسیایی خودمان فکر می‌کنیم و هنوز به آن بازی فکر نمی‌کنیم اما طبعا برای آن مسابقه برنامه خواهیم داشت.
 نظرت در مورد شفر چیست؟
شفر مربی خوب، کاربلد و با‌تجربه‌ای است. او خیلی خوب تیم ما را کنار هم جمع کرده‌، شفر فضای دوستانه‌ای بین کادر و بازیکنان برقرار کرده و فضای تیم ما به شکلی است که همه با هم همدل هستند.
 سال بعد در استقلال ماندنی هستی یا خیر؟
طبیعی است که‌ دوست دارم در استقلال بمانم ولی ترجیح می‌دهم بعد از فینال جام حذفی در مورد این موضوع صحبت و فکر کنم. طبعا بعد از آن مسابقه باید با باشگاه در مورد آینده مذاکره کنم.