گفت‌و‌گوی اختصاصی خراسان با مدیر عامل استقلال

افتخاری: لیست شفر فردا نهایی می‌شود

با توجه به تغییرات در کادر‌ فنی استقلال، انتظار می‌رفت که این تیم حضور فعالی در بازار نقل و انتقالات داشته باشد اما به گفته مدیرعامل آبی‌ها قرار نیست استقلال با تغییرات زیادی پا به نیم‌فصل دوم بگذارد. رضا افتخاری در گفت‌و گویی اختصاصی با خراسان ورزشی در‌خصوص وضعیت این روزهای استقلال و برنامه این تیم در نقل‌و انتقالات نیم فصل صحبت کرد.
 استقلال را در نیم‌فصل اول چطور دیدید؟
خب ما فصل را خیلی خوب شروع نکردیم. استقلال در هفته‌های ابتدایی از نظر فنی و روانی در شرایط خوبی نبود اما رفته‌ رفته همه‌چیز بهتر شد. حالا استقلال همان تیمی شده که ما انتظار داشتیم. با آمدن شفر خیلی شرایط بهتر شده و با ادامه این روند ما می‌توانیم در نیم‌فصل دوم امتیازات از دست رفته را جبران کنیم.
 به قهرمانی هم فکر می‌کنید؟
هنوز یک نیم‌فصل دست نخورده باقی مانده و در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. با این‌حال ما نگاه واقع‌بینانه‌‌ای داریم و فعلا کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا اصلی‌ترین هدف ما خواهد بود. هواداران نباید فراموش کنند که برنامه ما با شفر یک برنامه بلندمدت است و اگر همه‌ چیز خوب پیش برود، مسلما استقلال به زودی علاوه بر کسب عنوان قهرمانی در لیگ، در آسیا هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.
 همه منتظرند تا شاهد حضور فعال استقلال در نقل‌و انتقالات نیم فصل باشند. شفر لیستی به شما داده است؟
بله. چند روز پیش شفر لیستش را به من داد اما فردای آن روز اعلام کرد که قصد دارد تغییراتی در لیستش اعمال کند. احتمالا شفر امروز یا فردا‌ لیست خود را نهایی می‌کند و ما هم طبق نظر او کارمان را آغاز خواهیم کرد.
 در نیم فصل دوم شاهد استقلال متفاو‌تی خواهیم بود؟
از نظر نفرات ما تغییرات زیادی نخواهیم داشت. 3 نفر در لیست خروج شفر هستند و ۳ بازیکن جدید هم به تیم ما اضافه خواهند شد. نظر شفر این است که نیم فصل زمان مناسبی برای ایجاد تغییرات اساسی نیست.
 مهم‌ترین نقطه ضعف استقلال، نبود یک مهاجم گلزن است. حتما در لیست شفر نام یک مهاجم هم دیده می‌شود؟
بله. هدف اصلی ما جذب یک مهاجم گلزن در سطح بین‌المللی است. ‌‌شفر چند مهاجم لیگ برتری را زیر نظر داشت اما مسلما باشگاه‌ها با خروج مهاجمان اصلی خودشان در نیم فصل موافقت نخواهند کرد. به همین‌خاطر با اعلام شفر ما برای جذب یک مهاجم خارجی اقدام خواهیم کرد. مهاجم جدید استقلال قطعا خارجی خواهد بود.