وقتی رضا پرستش بارسلونا را به هم می‌ریزد

غـوغـای بدل مسی در نـوکمــپ!

آبی‌اناری‌پوشان هفته نهم لالیگا را با سورپرایزی جالب شروع کردند. رضا پرستش، بدل ایرانی مسی که از هفته گذشته به اسپانیا سفر کرده به بهانه تماشای دیدار بارسا و مالاگا به نوکمپ رفت تا از نزدیک شاهد بازی فوق‌ستاره مورد علاقه‌اش باشد. در واقع این دیدار 2 مسی داشت؛ یکی درون زمین و دیگری روی سکوهای نوکمپ! شباهت عجیب این بدل ایرانی به فوق‌ستاره آبی‌اناری‌ها مردم بارسلونا را به حدی به وجد آورد که بسیاری درصدد گرفتن عکس سلفی با او برآمدند و در خلال بازی هم چندین بار اسکوربورد ورزشگاه تصویر رضا پرستش را در میان تماشاگران نشان داد. در همان ابتدای بازی کارگردان تلویزیونی متوجه حضور رضا پرستش شد و تا پایان کار چند بار دوربین را روی صورت او زوم کرد. بدل مسی که از بدو ورودش به اسپانیا با روزنامه مارکا و چند مجله فوتبالی مصاحبه کرده بود روز گذشته با روزنامه اسپانیایی اسپورت هم حرف زد. روزنامه اسپورت در گزارش خود نوشت: «بدل لیونل مسی با هدف ملاقات با بازیکن محبوبش به بارسلونا سفر کرده است. این جوان 25 ساله ایرانی در بازی بارسا برابر مالاگا در ورزشگاه نوکمپ بود. این هوادار بارسلونا بنری بزرگ با خود با این پیام «امروز 2 مسی در ورزشگاه است، آیا یکدیگر را خواهیم دید؟ رویای من را تحقق ببخش.» به همراه داشت. هواداران بارسلونا هم با بدل مسی که نامش رضا پرستش است، عکس‌های یادگاری گرفتند.» رضا پرستش در خصوص شباهتش با مسی گفت: «از وقتی که کوچکتر بودم، همیشه می‌گفتند که من شبیه به لیونل مسی هستم اما اوضاع زمانی تغییر کرد که 9 ماه پیش پدرم مرا تشویق به گذاشتن عکسی از خودم با پیراهن بارسلونا در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرد و یک جو عجیبی راه افتاد. همان جا بود که متوجه شدم آینده‌ام به لیونل مسی گره خورده است. حریم خصوصی‌ام را از دست داده‌ام اما نگرانی خاصی از این بابت ندارم چون احساس می‌کنم می‌توانم مردم را به وجد بیاورم و این مرا خوشحال می‌کند.»
 
آبی‌اناری‌ها با 2 گل توانستند مالاگا را از پیش بردارند و همچنان با اقتدار بر صدر جدول لالیگا تکیه زنند. گرچه مالاگا بازنده این دیدار بود اما آن‌ها بارسا را کم آزار ندادند. فعلا والورده تیمی ساخته که به این راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد و حواشی روی عملکردش تاثیری نمی‌گذارد. اما این‌که تا کجا این روند ادامه دارد و با بیشتر شدن حاشیه‌ها بارسا می‎تواند به عملکرد خوبش ادامه دهد یا نه سوالی است که در ذهن بسیاری از کارشناسان و هواداران بدون پاسخ مانده است.
 تاثیرگذاری مسی روی 500 گل در لالیگا
ستاره آرژانتینی صاحب یک رکورد فوق‌العاده در لالیگا شد. او اگرچه در این دیدار گلی نزد اما سازنده گل دوم تیمش بود. لئو با یک حرکت زیبا از بین مدافعان مالاگا توپ را به آندرس اینیستا رساند و کاپیتان بلوگرانا نیز موفق شد گلزنی کند. پاس گل مسی به اینیستا باعث شد او برای صدوچهلمین بار در لالیگا پاس گل بدهد. ستاره آرژانتینی تاکنون 360 گل نیز در لالیگا به ثمر رسانده؛ به عبارت دیگر او روی 500 گل لالیگایی تاثیر مستقیم داشته است.
 گلزنی اینیستا پس از 23 ماه در لالیگا
دیگر نکته آماری بازی شنبه شب گلزنی آندرس اینیستا بعد از 23 ماه در لالیگا بود. کاپیتان بلوگرانا برای اولین بار پس از ال‌کلاسیکوی 2 سال قبل در لالیگا گلزنی کرد. آخرین گل لالیگایی اینیستا پیش از بازی مقابل مالاگا به ال‌کلاسیکوی 2 سال قبل برمی‌گردد. در آن بازی که 21 نوامبر 2015 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد، اینیستا گل سوم بارسلونا را به ثمر رساند و آبی‌اناری‌ها در نهایت با نتیجه 4 - صفر پیروز شدند.