در پرسپولیس می‌مانم و با رقبایم می‌جنگم

بیرانوند: همیشه با گل محمدی مشورت می‌کنم

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس توانست پس از مدت‌ها ‌مقابل نفت‌تهران کلین‌شیت داشته باشد‌‌.‌ وی که باید چند روز دیگر در ترکیب پرسپولیس مقابل استقلال تهر‌ان قرار بگیرد، درباره اتفاقات پیرامون‌ خود و پرسپولیس گفت‌وگویی را با‌ خراسان ورزشی انجام داده‌ که در‌پی می‌خوانید.
 باز‌هم توانستید نفت تهران را شکست دهید و در جام حذفی صعود کنید.
رقابت سنگینی داشتیم‌‌.‌ آن‌ها دفاعی بازی می‌کردند و می‌خواستند از ضد‌حمله‌ها استفاده کنند‌‌.‌ دیدار خوبی از خود به نمایش گذاشتیم و فکر می‌کنم می‌توانستیم باز‌هم 3 گل به نفت تهران بزنیم اما این بار 2 گل زدیم.
 گفته می‌شود قسمتی از مطالبات خود‌ از باشگاه نفت تهران را گرفتید؟
من واقعا دعا می‌کنم این خبرها صحت داشته باشد‌‌.‌ ما مدت‌هاست دنبال طلب‌هایمان هستیم و هیچ اتفاقی نمی‌افتد‌‌.‌ نمی‌دانم چرا هر بار قرار است برخورد جدی با نفت تهران شود، اجازه حضور این تیم در رقابت‌ها هم تمدید می‌شود.
 دیدار داربی را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
بازی داربی همیشه خاص بوده‌.‌ من این موضوع را با توجه به حساسیت‌‌هایی که هواداران در فصل گذشته داشتند، با تمام وجود حس کردم‌‌.‌ استقلال تهران شرایطش فرق کرده‌ و فکر می‌کنم بازی خیلی سخت و در عین‌حال جذابی خواهد شد‌‌.‌ هم ما و هم استقلال توانستیم دیدار قبل از داربی را با پیروزی به پایان برسانیم‌‌.‌ همین که هر 2 تیم شرایط ایده‌آلی دارند، می‌تواند باعث حضور پرشور هواداران شود.
 داربی را پیش‌بینی می‌کنی؟
بدون‌شک برای بردن به میدان می‌آییم‌‌.‌ شاید آن‌ها روحیه زیادی برای بردن داشته باشند اما تلاش بچه‌های تیم در تمرینات ستودنی است و فکر می‌کنم بتوانیم هوادارانمان را خوشحال کنیم.
 شایعه شده‌ می‌خواهی از پرسپولیس جدا شوی؟
من نمی‌دانم چرا این بحث‌ها مطرح می‌شود‌‌.‌ اما من در پرسپولیس هستم و اجازه نمی‌دهم کسی بخواهد شماره یک را از تن من خارج کند.
 اما گفته می‌شود به‌خاطر انتقادات اخیر می‌خواهی برای گذراندن دوره سربازی‌ات به تراکتورسازی بروی.
من اگر بتوانم قراردادم را 5 سال دیگر هم تمدید می‌کنم‌‌.‌ ببینم چه کسی می‌خواهد بیاید و دروازه‌بان پرسپولیس شود‌‌.‌ می‌مانم و رقابت می‌کنم تا نشان دهم در سال جام‌جهانی و پس از آن می‌خواهم شماره یک بمانم‌‌.‌ من نمی‌توانم کتمان کنم که با آقای گل‌محمدی‌ سرمربی تراکتورسازی‌ ارتباط دارم‌‌.‌ معمولا هر 2 هفته یک‌بار درباره برنامه‌های ورزشی‌ام با ایشان مشورت می‌کنم‌‌.‌ هر‌چه دارم از ایشان است‌‌.‌ بعد از این هم از آقا یحیی مشورت خواهم گرفت.
 پس تراکتوری نمی‌شوی؟
خیر‌‌.‌ در پرسپولیس می‌مانم و جایی نمی‌روم.
 از انتقادات ناراحت نمی‌شوی؟
من معمولا نقدها را می‌پذیرم اما برخی می‌خواهند تخریب کنند که کاری به آن‌ها ندارم‌‌.‌ می‌خواهم فقط تمرین کرده و تلاشم را زیاد کنم تا بتوانم نتایج خوبی را هم با پرسپولیس بگیرم‌‌.‌ هیچ هدفی غیر از این ندارم.