پرسپولیس - الاهلی از نگاه پیشکسوتان

ماموریت دشـوار در مسقط

پرسپولیس تنها نماینده فوتبال کشورمان در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا فردا باید در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف الاهلی عربستان برود. قرمزها خاطره خوشی هم از بازی با تیم‌های عربستانی در مرحله حذفی ندارند و یک بار توسط الهلال و یک مرتبه هم توسط الاتحاد حذف شده‌اند اما این بار از دید پیشکسوتان پرسپولیس این تیم شانس بسیار خوبی برای عبور از حریف عربستانی خود دارد. پیشکسوتان پرسپولیس معتقدند تیم آماده و یک‌دست برانکو می‌تواند با ارایه یک بازی منطقی و حساب‌شده اولین حضور پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را رقم بزند. در آستانه بازی حساس سرخ‌های پایتخت نگاهی می‌اندازیم به اظهار نظرهای پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس در خصوص شانس این تیم برای عبور از سد حریف عربستانی.

 علی پروین
بعد از مراسم قرعه‌کشی هم گفتم که بابت این قرعه خوشحالم و پرسپولیس راحت صعود خواهد کرد. هنوز هم روی حرف خودم هستم. اگر یکی از بازی‌های رفت یا برگشت در تهران برگزار می‌شد کوچکترین شکی برای صعود پرسپولیس به خودم راه نمی‌دادم. برگزاری بازی در کشور ثالث قطعا به ضرر پرسپولیس است و برای ما اتفاق بدی محسوب می‌شود. عرب‌ها همیشه از تماشاگران ما می‌ترسیدند با این حال می‌گویم به راحتی این تیم را شکست خواهیم داد.
 

 فرشاد پیوس
این بازی برای پرسپولیس سرنوشت‌ساز است و با قدرت باید در این دیدار حضور پیدا کند. آن‌ها مسیر بسیار سختی را پیش رو دارند. پرسپولیس یارگیری خوبی انجام داده و بهترین‌ها را به ترکیب تیم اضافه کرده و با تلاش کادر فنی به هماهنگی لازم رسیده است. این فاکتورها ما را به نتیجه خوب پرسپولیس مقابل الاهلی امیدوارم می‌کند. پرسپولیس با منطق و درایت برانکو می‌تواند اولین حضورش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان را تجربه کند.

 حسین عبدی
پرسپولیس برابر الاهلی عربستان بازی سختی پیش رو دارد چراکه شناخت زیادی از این تیم عربستانی ندارد. با وجود این‌که الهلال تیم اول عربستان است اما الاهلی عربستان هم تیم قدرتمندی است و با تقویت تیم خود به مصاف پرسپولیس آمده تا به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. برخلاف برخی از کارشناسان فوتبال که الاهلی عربستان را تیم قدرتمندی نمی‌دانند اما آن‌ها نظر خوش‌بینانه خود را بیان کردند چراکه این تیم عربستانی هم همانند دیگر تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از قدرت بالایی برخوردار است.

 مرتضی کرمانی‌مقدم
متاسفانه شرایط به نحوی است که نمی‌توان از میزبانی در این مسابقات مقابل تیم‌های عربستانی استفاده کرد در حالی که این موضوع خیلی می‌توانست به پرسپولیس کمک کند. پرسپولیس در بازی رفت در عمان باید حواسش را معطوف گل نخوردن کند و در بازی برگشت که در امارات برگزار می‌شود با استفاده از فشار هوادارانی که در این شهر حضور دارند بیشتر در فاز هجومی شرکت کند. گل نخوردن در بازی اول می‌تواند برگ برنده باشد.

 مجتبی محرمی
من فکر می‌کنم 2 تیم با هم برابر هستند ولی قرعه خوبی به پرسپولیس افتاده است. العین و الهلال خیلی قدرتمندتر از الاهلی هستند و به نظر من بهترین قرعه به پرسپولیس افتاد. پرسپولیس از الاهلی سرتر است و تاکتیک‌های برانکو عملکرد پرسپولیس را خاص کرده است. فکر کنم پرسپولیس بتواند از این مرحله با موفقیت عبور کند. پرسپولیس نقاط ضعف‌هایی داشت که به نظر من با تدبیر برانکو و جذب بازیکنان مدنظر این نقاط ضعف برطرف شده‌اند. من به صعود پرسپولیس خوش‌بینم.

 محمود کلهر
الاهلی خط دفاع ضعیفی دارد و پرسپولیس با مهاجمان خوب و هوشیاری که در اختیار دارد، می‌تواند از نقطه ضعف الاهلی استفاده کرده و پیروز میدان باشد. البته برانکو باید هوشیار باشد تا بازیکنانش اسیر حاشیه‌سازی همیشگی تیم‌های عربستانی نشوند و به خاطر همین مسائل بازیکن اخراجی نداشته باشد. او باید آرامش را به بازیکنانش انتقال دهد و از آن‌ها بخواهد فقط به بازی فکر کنند نه مسائل حاشیه‌ای. پرسپولیس در مجموع بهتر از حریف عربستانی خود است.