عملکرد درخشان لژیونرها در قاره سبز

از جادوی کریم تا پاس گل حقیقی

امیر طبسی/ با شروع فصل جدید رقابت‌های‌ باشگاهی در قاره اروپا نگاه خیلی از ایرانی‌ها به به لیگ‌های روسیه، یونان، هلند و بلژیک دوخته شده است. شنبه شب در این کشورهای اروپایی شاهد برگزاری چند بازی بودیم که این بازی‌ها با درخشش لژیونرهای کشورمان همراه بود. بازگشت کاوه رضایی و رامین رضاییان به ترکیب اصلی، درخشش خیره‌کننده انصاری‌فرد و عملکرد تاثیرگذار آزمون، قوچان‌نژاد و جهانبخش، هفته‌‌ای طلایی را برای ایرانی‌های شاغل در فوتبال اروپا رقم زد. در ادامه این گزارش نگاهی خواهیم داشت به عملکرد لژیونرهای کشورمان در رقابت‌های‌ این هفته چند لیگ اروپایی.
 کریم، ستاره المپیا
کر‌یم انصاری‌فرد با درخشش در هفته اول لیگ یونان نشان داد که‌‌ بی‌جهت در لیست اروپایی المپیاکوس قرار نگرفته است. ‌المپیاکوس در هفته اول به مصاف لاریسا رفت و با نتیجه ۴ - یک حریف خود را شکست داد. ‌در این بازی کریم انصاری‌فرد که‌۹۰ دقیقه برای تیمش بازی کرد، در دقیقه ۶۷ گل دوم تیمش را به ثمر رساند. ‌همچنین کریم در دقیقه ۷۵ یک پاس گل استثنایی داد تا چهارمین گل المپیاکوس به ثمر برسد.
 اولین برد آلکمار با جهانبخش
در‌ ادامه هفته دوم رقابت‌های ‌لیگ هلند، آلکمار در خانه به مصاف دن هاگ رفت که این دیدار در پایان با برتری 2- صفر میزبان به پایان رسید.‌ وگورست و تیل زننده گل‌های آلکمار بودند. ‌علیرضا جهانبخش‌90 دقیقه در این دیدار برای آلکمار بازی کرد‌ و یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیمش بود.
 حضور‌90 دقیقه‌‌ای گوچی
رضا قوچان‌نژاد‌ این هفته هم در ترکیب اصلی هیرنوین به میدان رفت و‌۹۰ دقیقه برابر هراکلس بازی کرد. ‌در این بازی هیرنوین با گل دقیقه 93 از شکست گریخت. در این بازی گوچی با دوندگی‌های‌‌ بی‌امان خود بارها و بارها مدافعان حریف را به زحمت انداخت.
 حضور یک نیمه‌‌ای سردار
در ادامه رقابت‌های ‌لیگ روسیه، شنبه روبین‌کازان میزبان آنژی بود که این دیدار یک‌طرفه در‌نهایت با برتری 6- صفر روبین‌کازان به پایان رسید.‌ در این دیدار سردار آزمون از ابتدای نیمه دوم وارد زمین شد و روی 2 گل آخر تیمش تاثیرگذار بود.
 پیروزی با پاس کاوه
در ادامه هفته چهارم رقابت‌های‌ لیگ بلژیک، شارلوا‌ برابر میزان خود خنک به میدان رفت و در‌نهایت موفق شد با نتیجه یک- صفر حریف خود را شکست دهد تا با 12 امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار گیرد. ‌کاوه رضایی مهاجم ایرانی شارلوا 88 دقیقه در ترکیب تیم خود حضور داشت و پاس گل تیمش را ارسال کرد.
 بازگشت رامین به ترکیب
در چارچوب هفته چهارم لیگ بلژیک تیم اوستنده به مصاف یوپن رفت که این دیدار در‌نهایت با برتری 2- یک یوپن به پایان رسید. ‌رامین رضاییان‌90 دقیقه در ترکیب تیم خود حضور داشت. این چهارمین شکست متوالی اوستنده بود که باعث شد این تیم به‌عنوان تنها تیم بدون امتیاز به قعر‌جدول سقوط کند.
 پاس گل حقیقی
تیم اسکیلستونای سوئد که علیرضا حقیقی، ملی‌پوش کشورمان را در اختیار دارد، در هفته بیستم لیگ سوئد به مصاف تیم مطرح مالمو رفت. در پایان این دیدار تیم اسکیلستونا موفق شد با نتیجه 3 - یک‌ حریف خود را شکست دهد. ‌تورای‌(‌‌5 و 28) و اداهری (15) گلزنان تیم حقیقی در این دیدار بودند.‌‌ گل دوم تیم اسکیلستونا در دقیقه 15‌روی ارسال بلند علیرضا حقیقی توسط اداهری وارد دروازه تیم مالمو شد. ‌