گفت وگو

جهانبخش: در هلند سفره هفت‌سین می‌گذارم

یک گپ خودمانی و عیدانه با علیرضا جهانبخش. ستاره جوان تیم ملی که می‌خواهد برای دومین بار با ایران به جام‌جهانی برود، می‌گوید دوست دارد در تعطیلات یک عیدی به مردم بدهد.
 علیرضا سال 95 دارد تمام می‌شود، از خاطرات بد و خوبش شروع کنیم. بهترین خاطره امسال تو چه بود؟
خاطره خوب که زیاد داشتم. اولین اتفاق خوب امسال بهتر شدن حال مادرم بود. بعد از عملی که داشت خدا را شکر حالش خوب شد و این اتفاق خیلی شیرینی برای من بود. موفقیت با تیم ملی هم جزو اتفاق‌ها و خاطره‌های خوب امسال بود. گلی هم که به قطر زدم برایم به یادماندنی خواهد بود.
 نوروز از خانواده دور هستی، در هلند سفره هفت‌سین می‌گذاری؟
بله، من هر وقت کنار خانواده نباشم برای خودم سفره هفت‌سین در هلند می‌گذارم. با دوستان ایرانی دور هم جمع می‌شویم. البته امسال عید نوروز در قطر هستم. باید به اردوی تیم ملی در قطر بروم.
 در بازی رفت گل مهمی زدی، نمی‌خواهی به مردم در بازی برگشت یک عیدی خوب بدهی؟
چرا قطعا به فکرش هستم ولی واقعا مهم نیست چه کسی گل بزند. مهم این است که تیم ملی بتواند برنده باشد و همگی یک کادوی ویژه به مردم ایران بدهیم ولی اگر فرصتش مهیا شود حتما گل می‌زنم. در بازی‌های گذشته تیم ملی بدشانس بودم و 2 بار توپم گل نشد.
 تو اهل مسائل سیاسی هستی؟
نه واقعا اهل سیاست نیستم. بهتر است این چیزها را به اهل فن بسپاریم.
 مسائل اجتماعی را پیگیری می‌کنی؟
 قطعا پیگیری می‌کنم. خب امسال اتفاقات تلخی در ایران افتاد. امیدوارم که مسئولان کمک کنند و دیگر ما این اتفاقات را نداشته باشیم و اگر هم رخ می‌دهد، بتوانیم به هموطنان‌مان در کوتاه‌ترین زمان ممکن کمک کنیم.
 برای سال 96 چه آرزویی داری؟
قطعا مهمترین آرزویم ابتدا سلامتی است و سپس رسیدن به جام‌جهانی. برای من افتخار است که با تیم ملی ایران برای دومین بار به جام‌جهانی بروم. خب خیلی‌ها به من می‌گویند در سن 23 سالگی و تجربه 2 بار حضور در جام‌جهانی رویایی است. دوست دارم در جام‌های جهانی بعدی هم حاضر باشم.